Hulp bij reserveren

Niet zeker welke afspraak je zou boeken voor jouw geval, fietsklacht of ambitie? Hier helpen we je op weg met extra toelichting over alle services.

Beter fietsen

Heb je al een fiets (eender welk type) en wil je langskomen voor een eerste bikefit? Dan kies je tussen Bikefit of Bikefit incl. fietssteunzolen op maat.

 

Heb ik fietssteunzolen nodig?

Weet dat elke fietser er baat bij heeft. Ze hebben niets te maken met of je al dan niet steunzolen draagt in het dagelijkse leven. De gepersonaliseerde zolen geven meer comfort tijdens het fietsen. En ze optimaliseren jouw krachtoverbrenging en helpen blessures vermijden.

Juiste nieuwe fiets bestellen

Ga je een nieuwe fiets kopen? Meteen in de juiste maat, beste geometrie en met correcte onderdelen? Dan kun je beroep doen op onze merkonafhankelijke aankoopbegeleiding. Als je al een bikefit bij ons gehad hebt, dan reserveer je Fietsaankoopadvies op basis van bikefitrapport. Zo niet, kom je eerst langs voor Fiets aankoopadvies deel 1. Nadat je je fiets vervolgens gekocht hebt, kom je opnieuw langs voor deel 2. Dan stellen we alles tot in de puntjes af. We controleren en optimaliseren tot je perfect beweegt op je nieuwe ros.

Ik heb zadelpijn dus kies ik zadeldrukmeting?

Er is een belangrijk verschil tussen een zadeldrukmeting en een bikefit. Bij het eerste brengen we je drukverdeling op het zadel in kaart en sporen zo de oorzaak van je klacht op. Wat is jouw ideale zadeltype? Heb je een positieprobleem dat zadelpijn veroorzaakt? Dat kom je te weten. We doen daarbij géén fiets- of positieopmeting, géén flexibiliteits- en voetanalyse, géén videoanalyse of cranklengtebepaling en géén opmaak van een bikefitrapport. Daarin verschilt de zadeldrukmeting dus van een bikefit.

Tweede fiets afstellen

Al een bikefit gehad? Tijd om je tweede fiets (bvb. mountainbike of gravelbike) goed af te stellen? Dan boek je Afstelling tweede fiets. Specifieke vragen die niet binnen onze services vallen? Dan kun je ook een algemene consultatie boeken. Die kan doorgaan in ons winkelpunt of via videogesprek. Bekijk een voorbeeld van zo'n videogesprek. Consultaties via e-mail zijn helaas niet mogelijk. Dank voor je begrip.

Wachttijden

In het voorjaar en in de zomer is het volop fietsseizoen. Ook bij Bike Experience voelen we dat. Het is niet abnormaal dat de wachttijden in onze boekingsagenda dan soms oplopen tot 3 à 4 maanden. Gezien de aard van onze diensten en onze expertise, kunnen we helaas niet anders dan hier begrip en geduld voor vragen. We nemen voor elke klant alle tijd en expertise die nodig is, om zijn probleem op te lossen. Tip: plan dus je afspraak tijdig in voor consultaties die je kunt voorzien, zoals vernieuwing zolen of schoenen of afstelling tweede fiets. In de winter zijn de wachttijden doorgaans korter. Bedankt voor je begrip.

IMG_7470.jpg